Goede voornemens

Ten eerste voor iedereen de beste wensen en maak er een mooi jaar van.

Het is weer zover 1 januari de dag dat veel mensen met hun goede voornemens komen. Sportscholen die de hele maand januari weer vol zitten en vervolgens in februari/ maart is er weer een leeg loop omdat mensen toch wel weer afhaken. Het is ook raar dat het allemaal maar op 1 januari moet gebeuren. Als je iets wilt bereiken moet de dag niet uitmaken, maar voor sommige mensen is 1 januari een soort deadline dat ze er dan toch aan moeten geloven. Meestal als je al zo gaat denken is het geen goed begin. Maar goed voor de mensen die wel de goede voornemen hebben, heb ik een paar volhou tips als het om een gezonde levensstijl gaat.

MUSCLES

Doe mee aan een challenge

Dit is echt een tip dat ik je kan geven! Er zijn zoveel challenge op sociaal media te vinden , maar op zich kun je je eigen challenge soms ook maken. Ik heb afgelopen jaar mee gedaan aan de suikervrije challenge dat was een challenge van 2 weken en dat was ook meer dan genoeg. Ik ben niet iemand die die mezelf alles gaat ontzeggen, maar met een challenge is het een stok achter de deur. Tuurlijk was het niet makkelijk, maar door zoiets te doen ga je je in de materie verdiepen en leer je ook veel wat je na die 2 weken weer kan toepassen in het dagelijks leven. Ik ben door de suiker vrije challenge dus heel anders gaan koken en bewuster door kleine aanpassingen die ik geleerd heb. workit
Zo zijn er ook andere challenges waar je een maand lang een bepaalde spiergroep traint bijvoorbeeld een maand lang buikspieroefeningen of een maand langs squats doet en dan steeds per dag het aantal opvoeren. Ik geef heel eerlijk toe. Ik vind een maand weer net te lang. 2 weken is prima vol te houden. Mijn eigen ervaring is ook dat ik mee deed aan een maand challenge dat ik na 2 weken het wel weer gezien had. Juist omdat het een maand duurt word het ook saai. Dus halveer zulk soort challenge en dan word het sporten leuker omdat 2 weken prima vol te houden is.

Je bent 1 januari sportief begonnen en gaat heel fanatiek aan de slag. Vergeet niet je rust te pakken. Dat is gewoon nodig voor het herstel van je lichaam. Zo hou je het beter vol en verdeel je je energie. Wees ook geduldig, want ook al ben je in januari fanatiek gaan sporten. Soms blijven de resultaten waar je op gehoopt had uit. Dat komt omdat je lichaam tijd nodig heeft om te veranderen. Als je in januari begint. Dan kun je in juni trots in je bikini lopen als je het netjes volhoud, hou dat vast in je achterhoofd. Dan weet je ook waarvoor je het doet.

Waarschijnlijk niet leuk om te horen, maar afvallen en een gezondere levensstijl is gewoon een langer termijn project. Geef ook aan in je omgeving wat je goede voornemens zijn, zodat ze je daar in kunen steunen.

Ga niet digainsëten als je gaat sporten, maar neem een gezondere levensstijl aan. Vind je dat moeilijk om dat zelf uit te zoeken. Huur dan een keer een personal trainer in die ook naar je voeding kijkt. Je hoeft echt niet wekelijks een personal trainer in te huren. Maar een personal trainer of voedingsdeskundige het kan je heel goed op weg helpen als je het zelf erg moeilijk vind. De goedkopere manier is gewoon een boek kopen in de boekwinkel of het internet afstruinen. Natuurlijk tegenwoordig met al die superfoods kun je er bijna niet omheen. Maar je hoeft echt niet aan chiazaadjes en moerbeien en goije bessen hoor. Er zijn heel veel manier om een gezonder levensstijl te bereiken. Persoonlijk lees ik vaak dat mensen koolhydraten schrappen. Als je flink gaat sporten zou ik dat zelf afraden. Ik persoonlijk heb ze echt nodig met het sporten. Maar ik kan niet voor andere praten. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt.

Vermijd suikervolle drankjes en neem in plaats daarvan groene thee of water. Want vergeet niet in een glas cola zit gauw zo’n 10 klontjes suiker.

Sla ook nooit je ontbijt over, De grootse fout die nog steeds gemaakt word door mensen. Juist door te ontbijten breng je je spijsvertering op gang waardoor je gedurende dag meer verbrandt. Plus dat je gedurende dag minder snel lekkere trek krijgt door een goed ontbijt.

Haal veel fruit is huis en noten voor als je lekkere trek krijgt. Want ook al bevatten noten veel vet, het zijn gezonde vetten en bevatten veel vezels waardoor je ook sneller vol zit. En vergeet niet eiwitrepen zijn echt super lekker als tussen doortje. ik heb al verschillende getest in mijn blog.

Maak selfies! Misschien haat je het om jezelf op de foto te zetten. Je hoeft het ook niet te delen met andere. Je kan ze ook in een map bewaren op de computer en elke keerprogress als je een foto maakt kijken naar de vooruitgang die je boekt. Soms zal je niks zien, maar in de loop van de maanden moet je toch echt verschil gaan zien. Anders gaat er echt wat fout bij je voeding en training. Dus het is goed om onder ogen te zien hoe je progress gaat. Als je wel je selfies deelt en je krijgt enthousiaste reacties kan dat alleen maar motiverend werken.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Dit zijn gewoon de tips dat ik zelf toepas in mijn dagelijks leven. En ik hoop dat ik je er mee kan helpen. en dat 2015 voor jou een succes jaar word!

One thought on “Goede voornemens

  1. These are great tips, Kim!! I especially love your advice to join a challenge!! I think the support of others working toward making a better, healthier lifestyle is a big help!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s