De kracht van krachttraining!

Sinds oktober ben ik overgestapt van groepslessen naar fitness.  De groepslessen die ik volgde waren Bodypump, Aerobics, Body-Combat, Steps, Gritt -strenght en Xco. Wie had dat gedacht, na 15 jaar groepslessen dat fitness zo leuk zou zijn. Om het zo goed mogelijk aan te pakken nam ik contact op met Ekrem, ik wilde niet zo maar de fitnesszaal inlopen en maar wat gaan doen. Samen hebben we afgesproken om een schema van 4 maanden op te stellen,(iets langer geworden i.v.m. de feestdagen) en zo zijn wij de oefeningen gaan doornemen om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.FITCHICK

Ik kreeg 3 schema’s van Ekrem met elke 5 a 6 weken een checkup en evaluatie, om te kijken of wij op schema lagen en de nieuwe oefeningen te bespreken. De checkup was een extra motivatie voor mij, om te laten zien, dat de inspanningen ook resultaat opleverden, ook omdat ik Ekrem niet wilde teleurstellen. Het is ook gewoon fijn om diegene die je motiveert te laten zien, dat jij je best hebt gedaan. Natuurlijk doe je het ook helemaal voor jezelf. Vooraf hadden wij een intake gesprek, wat mijn doelen waren en hebben wij gekeken naar mijn voeding. Met een paar kleine aanpassingen kon ik gaan trainen. Ik was erg blij dat het kleine aanpassingen waren.fitnessoefening

Ik had al het gevoel dat ik redelijk gezond at, maar sommige dingen zoals vruchten yoghurt werden vervangen door vers fruit met yoghurt of kwark. En ik werd nog op een paar kleine dingen gewezen. Nu mis ik mijn vruchtenyoghurt niet eens meer, het eten van vruchtenyoghurt en geen vers fruit was gewoon gemakzucht. Maar het is fijn dat iemand van buiten af even naar je eten kijkt, om je bewust te maken van kleine dingetjes die makkelijk te veranderen zijn. En achter af denk ik, ja dat had ikzelf ook kunnen bedenken.Ben erg tevreden met het eind resultaat. Ons doel was na dit traject op een vetpercentage te komen van rond de 20. Ik geef eerlijk toe, dat ik niet verwacht had, dat ik dit zou halen. Had het gevoel, dat ik dan heel erg op dieet moest. Maar moest mijn 2000 calorieën per dag aanhouden. De invulling mocht ik zelf bepalen. Hield mijn voeding bij in de Fat secret-app.

Ik moet eerlijk toe geven dat ik het de eerste 2 weken netjes bij hield, maar daarna steeks-proef gewijs. Hierbij had ik geen zin om de hele dag de calorieën te tellen en na 2 weken, wist je ook wel wat je op een dag kan eten om aan de 2000 calorieën te komen.

Hieronder zie je je de meting en de vooruitgang wat ik boekte:

Ik begon 4 oktober 2014 met de eerste meting. 

Body Fat  Percentage: 25,16%

Lean Body Weight: 42.66

Bodyfat: 14.34sport

Total Body Weight: 57 kg

Biceps: 7   Tricep: 13  Subscapular: 10   Suprailiac: 9

6 November 2014

Body Fat  Percentage: 22,70%

Lean Body Weight: 43.44

Bodyfat: 12.76

Total Body Weight: 56 kg

Biceps: 6   Tricep: 11  Subscapular: 8   Suprailiac: 7

9 Januari 2015

Body Fat  Percentage: 21,48%

Lean Body Weight: 43.97

Bodyfat: 12.03

Total Body Weight: 56 kg

Biceps: 5  Tricep: 10  Subscapular: 8   Suprailiac: 6

20 Maart 2015

Body Fat  Percentage: 19,16%

Lean Body Weight: 45.59

Bodyfat: 10.81

Total Body Weight: 56 kg

Biceps: 4   Tricep: 8  Subscapular: 7   Suprailiac: 5

Deze manier van trainen ben ik zo leuk gaan vinden, dat ik dit ook blijf doen. Soms volg ik nog wel eens een groeps-les, maar niet meer week in week uit. Er is niks mis met groeplessen. Ikzelf vond het jarenlang ook leuk. Het is maar net welk doel je wil bereiken. Ik merkte dat ik er niet gespierder door werd. Vandaar dat ik de overstap maakte naar fitness.

Wat ik ook belangrijk vind is dat ik wel een goede conditie hou, dus blijf 1 x per week interval training erbij doen en soms ook wel Essentrics. Het nadeel van groepslessen is dat je week in week uit dezelfde muziek hoort. Trainen met je eigen muziek is zoveel lekkerder!

Door het zwaarder trainen lijkt het wel of mijn spieren wat korter zijn geworden. Hierom doe ik een keer per week Essentrics erbij.
Essentrics toning workout.
Dynamische stretches en vloeiende, versterkende bewegingen geven je in korte tijd sterke & slanke spieren, souplesse en een perfecte houding. Voor een slanker silhouet en meer energie. En dat zonder gewichten en ingewikkelde pasjes. De reden waarom ik deze les er af en toe bij pak, is omdat het heerlijk is om mijn lichaam te stretchen met behulp van een lerares. Yoga is mij iets te vaag en zweverig en dit vind ik een prettige les om er zo af en toe bij te doen. Daar komt bij dat stretchen erg belangrijk is.

bodyengineersnl

Beste lezers, mijn naam is Ekrem. Oprichter van Perfect Body Engineers en verder ben ik werkzaam als Personal Trainer en sportdietist.
In het onderstaande filmpje wordt er binnen 1 minuut verteld wie wij zijn en wat wij doen!
Eind vorig jaar nam Kim contact op met Perfect Body Engineers. Wij hielden kort hierna een intake gesprek om alle doelstellingen en mogelijkheden te bespreken. In het gesprek kwam naar voren dat Kim meer spiermassa wilde ontwikkelen en ook droger wilde worden, dus nam ik haar voeding en training onder de loep. Tijdens ons intake gesprek bleek dat Kim al eigenlijk best bewust aan het eten was, maar in mijn ogen nog niet goed genoeg om het juiste resultaat te boeken. Ik drukte Kim op de feiten dat ze eigenlijk onbewust heel veel suikers (koolhydraten) en calorieën naar binnen zat te werken en dat ze ondanks haar gezonde lifestyle op deze manier niet droger zou worden.
bodyengineers

Ekrem Polat

Dus hebben we haar voeding hier en daar wat aangepast. De aanpassingen waren niet drastisch, maar wel genoeg om het juiste resultaat te boeken. Verder heb ik ook haar training regime bekeken. Daaruit bleek dat ze niet doelgericht aan het trainen was. Met alle respect voor elk type groepsles, (ik zeg ook niet dat groepslessen slecht zijn) maar ik heb Kim duidelijk gemaakt dat je met groepslessen voornamelijk kracht/conditie aan het trainen bent. Het werd haar duidelijk dat ze op die manier niet haar doelstelling zou behalen, dus heeft ze besloten om naar mij te luisteren en is ze overgestapt naar krachttraining. En met succes! Na 4 maanden te hebben getraind op krachttraining i.c.m. een op maat gemaakt voedingsschema hebben we de volgende resultaten bereikt. 3 Kilo spiermassa opgebouwd en 6% in vetmassa gedaald! En dat zelfs na al die feestdagen! Willen jullie ook 2-4 kilo vet verliezen per maand? Neem dan nu contact op via de website voor een gratis intakegesprek.

Like ons Facebook pagina!

3 thoughts on “De kracht van krachttraining!

  1. You have achieved outstanding results, Kim!! And your commitment to an active and fit lifestyle continues to be an inspiration to me!! This post, in particular, is prompting me to re-evaluate my approach. Right now, I do CrossFit, but that’s all. I love it, but may need to mix it up a bit!! Thanks for all your awesome guidance!! 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s